Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chemie jako součást přírodovědného vzdělávání na 2. stupni základní školy - komparace integrovaného a předmětově separovaného přístupu
Heřmanová, Nikola ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Rusek, Martin (oponent)
Integrovaná výuka přírodovědných předmětů na 2. stupni základní školy je dnes hojně diskutovaným tématem a možným řešením do budoucna v mnoha zemích. Tento typ výuky odpovídá narůstajícím poznatkům z přírodních věd a minimalizuje opakování témat během výuky, čímž se snižuje jak zátěž učitelů, tak tlak na žáky. Bakalářská práce se zabývá v teoretické části porovnáním systémů výuky několika vybraných zemí se zaměřením na výuky přírodovědných předmětů na druhém stupni základní školy, a to zejména na postavení chemie. Praktická část je zaměřena na porovnaní těchto zemí podle jejich výsledků v mezinárodních šetřeních TIMSS a PISA se zohledněním na vliv integrovaného nebo předmětově separovaného přístupu k výuce přírodovědných předmětů. Ve výsledcích zúčastněných zemí v mezinárodních srovnávacích šetřeních TIMSS a PISA nebyl zaznamenán jednoznačný rozdíl ve vlivu integrovaného nebo separovaného přístupu k výuce přírodovědných předmětů. Pouze je možné zaznamenat lepší motivovanost žáků pro učení se těchto předmětů v případě integrovaného přístupu, tak jak je patrné z výsledků v Singapuru, ve Velké Británie nebo v Turecku.
Interdisciplinární přístup k výuce přírodovědných předmětů na středních odborných školách nechemického zaměření
Kuželová, Nikola ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Zavádění rámcových vzdělávacích programů přineslo zvláště do českého středního školství mnoho změn. Jednou z nich je zařazení vzdělávací oblasti přírodovědné vzdělávání do mnoha oborů středních odborných škol, kde předtím nebyla. To s sebou přineslo jistá specifika a problémy. Některé školy řeší současnou situaci zaváděním integrovaného přírodovědného předmětu. Část této bakalářské práce je věnována současnému stavu výuky přírodovědných předmětů v ČR. Hlavním přínosem práce jsou pak výsledky obsahové analýzy školních vzdělávacích programů škol, na kterých se integrovaný předmět vyučuje. Pozornost byla věnována především samotné realizaci předmětu, hodinové dotaci, obecným cílům a edukačním strategiím. Dále jsou zde uvedeny výsledky výzkumu postojů učitelů k výuce chemie na SOŠ a výsledky strukturovaného rozhovoru s vyučujícím integrovaného přírodovědného předmětu. Zhodnocen je přístup k integraci přírodovědných předmětů i postoj učitelů k takto pojaté výuce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.